BİLDİRİ NO | BİLDİRİ BAŞLIĞI | YAZARLAR | OTURUMLAR | ||
OYUN | MÜZİK | DANS | |||
3 | Türk Halklarının Müzik Kültüründe Muğam | Habibe MAMMADOVA | SÖZEL BİLDİRİ | ||
4 | Azerbaycan Halk Müziği Sanatında Bayatılar | İlgar İMAMVERDİYEV | PERFORMANS BİLDİRİ | ||
5 | Temür Ağa Adlı Halk Oyunu ve İşlevsel Açıdan Değerlendirilmesi | Hamiye DURAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
6 | Tahtacı Kültüründe Semah Ve Mengilerin İşlevleri: Kırtıl Köyü Örneği | Meltem ÖNER | SÖZEL BİLDİRİ | ||
7 | Mesleki Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda, Solfej ve Teorisi Dersinde İzlenilen Yöntemler, Öğretmenin Rolü ve Ses Eğitiminin Önemi | Emel ŞENOCAK | SÖZEL BİLDİRİ | ||
8 | Türkistan Şamanlarından Gavur Dağı Halay Başlarına Şamanizm İzleri | Fahri DAĞI | SÖZEL BİLDİRİ | ||
9 | Şarkı ve Tekerleme Öğretiminde Ritmik Beden Hareketlerinin Kullanımı | Hasan AÇILMIŞ | PERFORMANS BİLDİRİ | ||
10 | Kazak Destanlarında Oyuna Dair Uygulamalar ve Geleneksel Oyunların Halkbilimi Bağlamında Değerlendirilmesi | Özlem DAĞDELEN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
11 | Eski Uygurca Maytrısimith Adlı Eser Temelinde Uygur Müzik Terminolojisine Bir Bakış | Ülkü POLAT | SÖZEL BİLDİRİ | ||
12 | Altai Kai ve Şarkılarındaki İzlek Dünyası | Ceyhun BAĞ | SÖZEL BİLDİRİ | ||
13 | “Kör Keçi”Den “Körebe”Ye: Oyun İçinde Oyun | Pınar Kasapoğlu AKYOL / M. Muhtar KUTLU | SÖZEL BİLDİRİ | ||
14 | Kültürün Somutlayıcı İlkesi Olarak Performans | Ece ÖZİNAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
15 | Azerbaycan Musiki Folklorunda Halaylar, Yallılar ve Nanaylar | Telman QANİYEV / Afaq QENİYEVA | SÖZEL BİLDİRİ | ||
16 | Adana Çocuk Oyunları ve Tekerlemelerindeki Sosyo-Kültürel Etkiyle Değişimlerin Üç Kuşak Üzerinde İncelenmesi | Zekiye ÇAĞIMLAR | SÖZEL BİLDİRİ | ||
17 | Gürbüz Türk Çocuğu Dergisindeki Çocuk Oyunlarının Eğitim ve Kültür Bağlamlarında Değerlendirilmesi | Ayşe Yücel ÇETİN / Hülya Kübra GÜRSOY | SÖZEL BİLDİRİ | ||
18 | Kırgız Kültüründe 'Car Car' Geleneğinin Toplumdaki Etkisi | Elvıra MAKEBAEVA | SÖZEL BİLDİRİ | ||
19 | Azerbaycan Halk Danslarına Manevi Kimliğin Yansıması | Aytan NAMAZOVA | SÖZEL BİLDİRİ | ||
20 | Vehbî’nin Sünbülistân’ında Oyuna Dair | Nagehan Uçan EKE | SÖZEL BİLDİRİ | ||
21 | Nesnelciliğin ve Öznelciliğin Ötesi: Edebiyatta Gösterge ve Oyun | Servet GÜNDOĞDU | SÖZEL BİLDİRİ | ||
22 | Tanzimat Edebiyatı ve Postmodern Edebiyatta Oyun-Edebiyat İlişkisinin Dönüşümü: Zihinsel Oyun Olarak Edebiyat | Gülfer GÜNDOĞDU | SÖZEL BİLDİRİ | ||
23 | Geçmişten Günümüze Rize’de Çocuk Oyunları | Elif Şebnem DEMİRCİ | SÖZEL BİLDİRİ | ||
24 | Tahtacılar ve Gelin Başlıklarında Şamanik Sembolizasyon | Ceyhun BERKOL | SÖZEL BİLDİRİ | ||
25 | Mesnevî’den Opera’ya Turandot Muamması: Turan Kız’ın Bilmeceleri | Nilüfer TANÇ | SÖZEL BİLDİRİ | ||
26 | Kıbrıs Türk Çocuk Folklorunda “Oyun ve Müzik” | Gönül REYHANOĞLU | SÖZEL BİLDİRİ | ||
27 | Kitle İletişim Araçlarına Yansıyan Sokak Oyunları: Rafadan Tayfa Örneklemi | Canan ARSLAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
28 | Türk Halk Kültüründe Geleneğin ‘Temsil’leri Olarak Geçiş Dönemi Uygulamaları | Aysun DURSUN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
29 | Siyasal Reklamlarda Kültürel Kod Olarak Dans ve Müzik Kullanımı Üzerine Bir İnceleme | İlknur Doğu ÖZTÜRK | SÖZEL | ||
BİLDİRİ | |||||
31 | Geleneksel Çocuk Oyunlarında Ebe Seçimi ve Oyuna Başlama | Gülten KÜÇÜKBASMACI | SÖZEL BİLDİRİ | ||
32 | Sosyal Medya Mecralarında Alternatif Oyun Alanları Yaratmak: Yurttaş Gazeteciliğin Vaadettikleri | Barış ÇOBAN / Bora ATAMAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
34 | Kadın-Erkek Ortamlarına Göre Farklı Oynanan Bir Oyun: Hasan Baba Oyunu (Çorum) | Atiye NAZLI | SÖZEL BİLDİRİ | ||
35 | Anadolu’nun Rengi Bez Bebek Yapımı | Muhsin HAZAR / Gamze BULGAN / Hacer Özge BAYDAR | SÖZEL BİLDİRİ | ||
36 | Akçaabat Yöresinde Köy Düğünleri ve Eğlenceleri | Şerife YILMAZ / Sinan GÜNEYSU / Murat Burçin DERÇİN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
37 | 2018 Avignon OFF Festivali’nde ‘Nasreddine Hodja: Le fou qui était sage’ Adlı Oyununa Göstergelerarası Bir Yaklaşım | Bilge ESİRGEN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
38 | Golan Türkmenlerinde Yır Söyleme Geleneği | Mehmet EROL | SÖZEL BİLDİRİ | ||
39 | Latîfî Tezkiresine Göre Şair-Mûsikî İlişkisi | Bilge Karga GÖLLÜ | SÖZEL BİLDİRİ | ||
40 | Tahtacılarda Yarı Dinî Eğlence Erkânları | Nilgün | SÖZEL BİLDİRİ | ||
ÇIBLAK | |||||
41 | Sözcüklerin Raksı: Divan Şiiri Dans Terminolojisi Üzerine Bir Deneme | Özge Özbay KARA | SÖZEL BİLDİRİ | ||
42 | Unutulmaya Yüz Tutmuş Geleneksel Bir Oyun: Peçiç | Mehmet EROL / Bestami BOZOĞULLARINDAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
43 | Müzik Eğitimi İçin Yeni Materyal Tasarımları: Kutu Oyunları | Ayça AVCI | SÖZEL BİLDİRİ | ||
44 | İstanbul'da Yaşayan Moğolların Naadam Bayramı Üzerine Sosyo-Kültürel Bir Analiz | Seray YALÇIN / Suat GEZGİN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
45 | Diyarbakır Kadın Oyunlarından Meryemo, Kadın Delilo, Kadın Halayı, Teşi, Beri Ve Çömçe Gelin Oyunlarının Ritmik Analizi | Mustafa ŞAHİN / Sevgi USLU | SÖZEL BİLDİRİ | ||
46 | Anadolu’dan Balkanlara Kaval | Mustafa ŞAHİN / Batuhan AYDIN | PERFORMANS BİLDİRİ | ||
47 | Besni'nin Bazı Köylerinde Oynanan Kuvvet Taşı "Kevire Guvvet" Üzerine Bir Araştırma | Ömer Tarkan TUZCUOĞULLARI / Aysel YILMAZ | SÖZEL BİLDİRİ | ||
48 | Geleneksel Türk Gölge Oyunu Karagöz Hacivat’ın Türk Sinemasında Uyarlanması Gölgeden Beyaz Perdeye Yeniden-Temsil: Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü? Filmi | Bilgehan Ece ŞAKRAK | SÖZEL BİLDİRİ | ||
49 | Serebral Palsi Çocukların Yürüme Becerisinde Ritmin Etkisinin Biyomekanik Açıdan İncelenmesi | Amir MOGHADDAMI / Zinnur GEREK / Mahdi KHODAE | SÖZEL BİLDİRİ | ||
50 | Moğol Şaman Giysileri ve Diğer Malzemeleri | Uuriintuya DASHTSEREN / Ariyajav BATCHULUUN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
51 | Tercümân-I Hakîkat Sütunlarında Sıra Dışı Bir Oyun: Muallim Nâci’nin Mesûd-ı Harâbâtî’ye Dönüşümü | Gizem Ece GÖNÜL | SÖZEL BİLDİRİ | ||
52 | Müzik İle İletişimde Dans ve Şarkı Söylemenin Rolü | Nilgün ONAT | SÖZEL BİLDİRİ | ||
53 | Gaziantep Geçiş Törenlerinde Zılgıt Eşliğinde Söylenen Manzum Ürünler | Aslı BALİ | SÖZEL BİLDİRİ | ||
54 | Müzik ve İnanç Bağlamında Türkülere Yansıyan Ölüm Göndermelerinin Çözümlenmesi | Aysun Ezgi YILMAZ | SÖZEL BİLDİRİ | ||
55 | Horonların Oynanma Biçimlerine Geleneksel Çalgıların Etkisi (Trabzon Yöresi Örneği) | Mustafa BALÇIN | PERFORMANS BİLDİRİ | ||
56 | Besteci Yaradılığında Dini Tezahürler | Rovşana KARİMOVA | SÖZEL BİLDİRİ | ||
57 | Bebeklik Döneminde Kütüphane Ortamında Gerçekleştirilen Müzikli Etkinliklerin Dil Becerilerine Katkıları Üzerine Bir Değerlendirme | Burcu ÖZTÜRK | SÖZEL BİLDİRİ | ||
58 | Popüler Kültür Bağlamında Sahneleme Sürecinde Halk Dansları Kostüm Tasarımlarında Yaşanan Değişim ve Dönüşümler | Kamile Perçin AKGÜL / Nagihan ÇETİN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
59 | Divan Şiirinde Tambur’a Dair | İlker HAYAT | SÖZEL BİLDİRİ | ||
61 | Süryani Kültürü ve Müziği | Hande TAŞÇEŞME / Ayten KAPLAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
62 | Aşık Veysel'in TRT Arşivindeki Türküleri ve Derleme Kayıtları Arasındaki Farklılıklar Üzerine Karşılaştırmalı Analiz | Emre KARABULUT / Ayten KAPLAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
63 | Dijitalleşen Dünyada Haberi Aktarmanın Yeni Bir Yolu Olarak Oyun: Gazeteciliğin Oyunlaşma Süreci Üzerine Bir İnceleme | Özlem EKMEN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
64 | Şiir, Müzik ve Raks: Enderunlu Fâzıl'ın Şarkılarında İsmen Anılan Rakkâslar | Ozan YILMAZ | SÖZEL BİLDİRİ | ||
65 | “Folklor Halay Değildir” Peki Ya Halay?: Kültürel Bir Gösterge Olarak Geleneksel Danslar | Ahmet KESKİN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
66 | Traces Of Shamanism in The Ancient Turkic Aristocratic Memorial Complexes? | Munhktulga RİNCHİNKHOROL | SÖZEL BİLDİRİ | ||
67 | Okul Öncesi Müzik Eğitimi ve Materyal Kullanımı | Esra ŞENOCAK / Emine İkiz LEBLEBİCİOĞLU | SÖZEL BİLDİRİ | ||
68 | Toplumun Mangala Oyununa İlişkin Algıları | Mustafa ASLAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
69 | Oyun ve Çocuk Gelişiminde Masal Anlatımı, Çocuk Oyunları ve Halk Danslarının Ortak İşlevleri (Gaziantep Oyun ve Oyuncak Müzesi Örneği) | Neslihan ERTURAL | SÖZEL BİLDİRİ | ||
70 | TRT Repertuvarında Yer Alan Gaziantep Yöresi Sözsüz Oyun Havalarının Müzikal Analizi | Ersin YILDIRIMER | SÖZEL BİLDİRİ | ||
71 | Müzik ve Toplum İlişkisi Bağlamında Kültürel Kodlarda Çözünmeye Yol Açan Unsurlara Yönelik Bir İnceleme | Kamile Perçin AKGÜL / Musa DUMAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
72 | Müzik Enstrümanı Yapma ‘‘Düdük Çıkartmak ve Çiğit Düdük Yada Çiğit Oyunu (Çorum İli Kültür Örneği) | Ercan BAŞ | SÖZEL BİLDİRİ | ||
73 | Türk Halk Dansları Yazılı Alan Araştırmalarının İncelenmesi ve Analiz Çıktıları İle Hareket Notasyonu Arşivi Oluşturulması “Metodolojik Tespitler ve Öneriler” | Dilek Cantekin ELYAĞUTU | SÖZEL BİLDİRİ | ||
74 | Türkiye’de Konservatuvar Türk Halk Oyunları Bölümleri ve Ana Sanat Dalları’ndaki Kafkas Halk Dansları Öğretimi ve Müfredat Yeterliliği Sorunsalına Bakış ve Çözüm Öneriler | Aziz Ali ELYAĞUTU | SÖZEL BİLDİRİ | ||
75 | Geleneksel Danslar ve Ritimler | Hilal Özcan Kurtaran | PERFORMANS BİLDİRİ | ||
76 | Kadın Âşıkların Şiir Evreninde Sevgili Tipi Üzerine Tematik Bir İnceleme | Behiye KÖKSEL | SÖZEL BİLDİRİ | ||
77 | Dünden Bugüne Dini İnançlarda Müzik ve Dans | Kürşat ÖNCÜL | SÖZEL BİLDİRİ | ||
78 | İgnacz Kunoş'tan İnternet Folkloruna Geçiş Sürecinde "Emmioğlu -Emmikızı" Türküsünün Dramatik Dönüşümü | Ali Osman ÖZTÜRK / Meral OZAN / Atilla ÖZDEK | SÖZEL BİLDİRİ | ||
80 | Unutulmaya Yüz Tutmuş Çocuk Oyunları: Muş İli Örneği | Esra ÇIPLAK | SÖZEL BİLDİRİ | ||
81 | Halkoyunları İcra Bağlamlarındaki Dönüşümün Halkoyunları Formları Üzerindeki Etkileri | Mustafa ARSLAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
82 | Bağlamada Yöresel Tavırların Oluşumuna Etki Eden Etmenler | Hüseyin KAYNAK | SÖZEL BİLDİRİ | ||
83 | Oyun ve Dans’ın Mitolojik Kökenleri Bağlamında Şamanizm Olgusu Üzerine | Özkul ÇOBANOĞLU | SÖZEL BİLDİRİ | ||
84 | Bir Dernek İki Ayin | Şaban DOĞAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
85 | Türk Halk Müziğinde “Sümmani Tavrı” | Cengiz ŞENGÜL / Sevilay Gök AYYILDIZ | PERFORMANS BİLDİRİ | ||
87 | Müziğin Risk Algı Düzeyi Üzerindeki Etkisi | Sezen GÜNGÖR | SÖZEL BİLDİRİ | ||
88 | Mimesizm ve Katharsizm Bağlamında Semahlar | Nesrin FEYZİOĞLU / İsmail Hakkı GERÇEK | SÖZEL BİLDİRİ | ||
89 | Dağıstan Halklarında Müziksel ve Çalgısal Yapıya Genel Bir Bakış | Alan Abrek KOÇKAR/Ayten KAPLAN | SÖZEL BİLDİRİ | ||
90 | Chrono Cross Konsol Oyun Müzikleri Üzerine Geleneksel Çalgılar ile Uyarlamalar | Serdar KASTELLİ- Adil ÇETE | PERFORMANS BİLDİRİ | ||
91 | Bursa Halk Kültüründe Evliya Kültünde Ritüelleşen Dans | Sacide Fikret ÇOBANOĞLU | SÖZEL BİLDİRİ | ||